Doom3 auf der CPL gestrichen?

Die CPL überlegt nun, nachdem Painkiller statt Doom3 auf der WorldTour gespielt wird, auch PK auf der WinterCPL spielen zu lassen. Dafür können alle Teilnehmer des bisher geplanten Doom3 Turniers voten was sie denn nun lieber spielen würden. PK scheint, wen wunderts, vor Doom3 zu stehen. Wenn man es eh schon auf der WT spielt kann mans auch gleich auf der WinterCPL spielen, so wahrscheinlich der Gedanke. Das letzte Wort ist aber noch nicht gesprochen.

CPL Forumsthreadaliengaming.de

Doom3 SDK released

ID hat das SDK zu Doom3 veröffentlicht. Damit könnten nun auch für Doom3 massig Mods erscheinen, welche davon gut werden bleibt mal abzuwarten. Aber ein Q3:UT auf Basis der D3 Engine wäre auch mal nett 🙂 Auf jeden Fall liegt es jetzt an den Mod Entwicklern, daraus etwas zu machen und es zweifelt wohl keiner daran, das der ein oder andere Mod es schafft viele Leute anzuziehen.

Auf iddevnet.com sind zudem auch alle Informationen und Infos zum erstellen eigener Mods vorhanden und können dort abgerufen werden.

Download:
Doom3 SDK

HalfLife2 Gold?

Laut diversen HL2 Fanpages und Gamespot.com hat HalfLife2 den GoldStatus erreicht. So sind z.b. Gerüchte im Umlauf, das der Publisher Vivendi nun endlich gesagt haben soll, HalfLife2 is finished, nachdem Mitte September ein Release Candidate zu Vivendi gebracht wurde. Somit hätte das warten bald ein Ende, nach endlosen Verzögerungen, angefangen mit dem SourceCode klau 😉

HalfLife2.netGameSpot

Painkiller, was alles getan wird

Auf cached.net ist eine Liste erschienen, was die Entwickler von Painkiller alles noch erledigen müssen. Dies wird vorraussichtlich bis zur Winter CPL im Dezember schon geschehen sein und ist auch vertraglich zugesichert.

Quote
1. Painkiller TV Client
2. Scorebots with IRC Scoring
3. Improve Netcode for online play
4. Disable Client Console
5. Create CPL GUI
6. Linux Servers (by December 2004)
7. Console Access to Servers
8. New 1 v 1 Maps
9. Further development of Competition Mod
10. Improved server distribution

Richtig viele Dinge, die Painkiller zu dem Spiel machen könnten, was es von Anfang an sein wollte und endlich wirds dann auch einen Linux Server geben. Vielleicht lassen Sie sich ja auch zu einem Linux Client hinreissen, was ich jetzt aber mal bezweifel. Schlieslich sind das genug Dinge die auch Zeit kosten und bugfrei sein sollten. Hoffen wir das beste!
cached.netaliengaming.de

Painkiller auf der CPL World Tour

Nachdem Doom3 nicht auf der CPL World Tour gespielt wird, was schon eine Überraschung war seitens CPL hat man sich nun endlich für ein neues Spiel entschieden. Es ist nicht UT2004 geworden sondern das gute alte Painkiller 🙂 Da hat wohl auch viel Geld eine Rolle gespielt und vor allem der Support der Entwickler für die CPL. Die Entwickler von Painkiller haben vielen Änderungen zugestimmt, welche im nächsten Addon in das Spiel einfließen werden, so z.b. ein neuer Netcode (dringend nötig!) und bessere Maps. Das Movement ist ja schon gut, braucht man also nicht viel verändern.

Abzuwarten bleibt, wie sehr jetzt Painkiller an neuen Spielern gewinnt, denn auf den Servern zum jetzigen Zeitpunkt ist nichts, aber wirklich nichts los. Das wird sich bestimmt schlagartig ändern, da bin ich mir sicher. Eventuell gibts ja auch noch einen schicken Linux Dedicated Server, wäre doch mal was 🙂 Ich bin mir sicher die CPL bewirkt für Painkiller einiges, aber wir werden es sehen.

Downloads
Painkiller Patch 1.3.5 (90,6 MB)
Painkiller 1.3.5 Dedicated Server Win32 (47,2 MB)
Painkiller MP Demo (137 MB)

ATI Catalyst 4.10 released

ATI hat soeben den 4.10er Catalyst zum Download freigegeben. Das Paket gibts weiterhin als einzelnen Treiber ohne Controlpanel + Controlpanel extra, oder beides zusammen + die WDM Treiber wer DSL hat. Oder eben mit dem neuen Catalyst Control Center, als 44mb großes Paket. Auszug aus den Release Notes:

Quote
Performance Improvement

As with most CATALYST releases performance has increased in various situations. The following performance gains are noticed in the game Doom3:

    * Performance improves 5 to 8% on the ATI RADEON 9500 PRO product
    * Performance improves approximately 5% on the ATI RADEON 9600 XT
    * Performance improves 5 to 9% on the ATI RADEON 9700 PRO
    * Performance improves 4 to 6% on the ATI RADEON 9800 PRO
    * Performance improves approximately 4% on the ATI RADEON 9800 XT when using higher resolutions
    * Performance improves 3 to 14% on the ATI RADEON X800 PRO
    * Performance improves 5 to 8% on the ATI RADEON X800 XT
    * Performance improves approximately 3% on the ATI RADEON X300 product
    * Performance improves approximately 4.4% on the ATI RADEON X600 product

Die Release Notes gibts hier

Downloads
ATI Catalyst 4.10 Windows 2000 / XP

Ein paar Doom3 News

Hier mal ein paar Doom3 News. Der Patch 1.10 ist mittlerweile für Windows erschienen und behebt zahlreiche Bugs. Das Changelog findet ihr wie immer am Ende der News unter „mehr“.

Nun wohl die wichtigste Neuigkeit für Doom3; der Linux Server ist endlich fertig und kann heruntergeladen werden. Damit dürfte es sehr sehr bald auch zahlreiche neue Server geben. Einen Client hat man auch gleich noch dazugepackt, somit können auch die Unixer endlich D3 zocken. Auf ATI Karten sieht es allerdings noch nicht so prickelnd aus, allerdings wird es wohl dazu in absehbarer Zeit einen neuen ATI Treiber geben, der mit D3 funktionieren soll. Ich hoffe, auch ausreichend schnell…

Wie man den Server installiert und alles weitere zum Linux Paket, erfahrt ihr im Doom3 Wiki, welches es hier zu bestaunen gibt. Ihr müsst auf jeden Fall wieder wie auch bei Quake3 schon, einige Files die sich auf der CD befinden auf den Server kopieren. Das ist nicht so optimal gelöst leider wie z.b. Epic dies macht mit einem reinen Dedicated Server, aber naja man kann nicht alles haben.

Downloads:

Quote
Fixes & Updates in 1.1:

GENERAL
– Querying a cvar (typing name with no value on the console) now also prints out help text
– Updated some cvar docs

STABILITY
– Fixed desktop crash when loading a QuickSave made when during influence in EPD Lab in Alphalabs 1
– Fixed game freezing if in-game MP menu is opened just after a change map vote Passes and just before the map changes.
– Fixed duplicate player names shutting down a server during map changes

INTERFACE
– Fixed scrolling lists with arrow keys while holding control crashing game
– Added toggle functionality to movement commands (i.e. toggle crouch as opposed to holding the button down)
– Added in_togglecrouch, in_togglerun, & in_togglezoom
– Added dialog to multiplayer video settings menu telling user that changes require exiting game before they’ll take effect
– Fixed remote password field only displaying 3-4 characters at a time.
– Fixed g_voteFlags so that spectator and nextmap could be individually toggled
– Made print screen bindable.
– Made Alt-Gr (right alt) bindable separately for European versions. For english versions, right alt and left alt both bind as „alt“ so that US users who currently have something bound to right alt don’t have their config affected by the update.
– Added mouse wheel scrolling to server list (gui list boxes).

SINGLE PLAYER
– Fixed issue when switching between flashlight and previous weapon after using the PDA.

NETWORKING/MULTIPLAYER
– Bumped damage up on rocket jumping in multiplayer
– Decreased damage from chaingun to 25 in multiplayer
– Exploding barrels to full damage to attacker in multiplayer
– Increased height for falling damage in multiplayer
– Made g_fov modifiable in mutiplayer from 90 to 110
– Changed server protocol version from 1.33 to 1.34
– Changed idEntity::SetName to allow entities to be named after startup during network games
– Changed idClass::PostEventArgs to allow script threads to post events during network games
– Changed net_allowCheats to allow cheat commands during network games
– Fixed projectile launched from wrong position when player exits teleporter while holding fire
– Fixed rocket launcher dealing no splash damage to player at certain angle in Edge 2
– Fixed light from flashlight remaining after player is killed.
– Fixed frags going negative when over 64. Maxfrags now at 100.
– Fixed -1/1 ammo count while dropping weapon in multiplayer
– Fixed no rockets in view-model rocket launcher when first picked up
– Exploding barrels now give credit for kills to the player who damaged the barrel in multiplayer
– Fixed chaingun flickering on/off when spectating another player in Tourney
– Fixed no „You lose“ message being played for loser in Last Man Standing.
– Added join messages when players join an MP game.
– Fixed players stuck spectating when no spectators vote is passed.
– Added chat and connection interrupted icons
– Fixed Frag Chamber doors killing player if they’re moving towards them just as they open (kill trigger was turned off too late in the script).
– Added build for a dedicated server executable (DooM3Ded.exe) on Win32.
– Fixed problems with server list:
– wrong server being joined when sorting
– wrong server being joined when filtering
– server list not being sorted initially by ping.
– Chat text no longer converts high-ASCII chars to periods
– Fixed problem with players logging on and being stuck in spectator mode, yet not really spectating
– Fixed Incorrect scoring information appears on scoreboard
– Fixed backpack secret exploit on d3dm5 „Lights Out“
– Added chat/lag icons
– Elevators now return to their home position even if someone is standing on them

RENDERING
– r_aspectRatio now uses 0, 1, or 2 (4:3, 16:9, 16:10)
– Fixed in-game videos disappearing if you go to the menu and return
– Fixed inconsistent worldview of players exiting teleporter.

SOUNDS
– Fixed weapon sounds always playing the first sound in a sound shader instead of randomly picking one.
– Fixed bullet ricochet sound when punching glass.

LOCALIZATION
– Localized key names in bind menus
– Localized multiplayer text
* warmup text
* spectator text
– „QuickSave“ name in save / load menu is now localized
– Fixed key binding issues with European (Italian, French, Spanish) keyboards
* all keys should be bindable now
* this includes modifying scan tables
– Fixed pickup items not being localized. Not fixed in MP, as this would require including the .map files in the update. Any user maps created with update code should have the correct string id required for localization, however.
– Fixed „General Access“ not being localized on PDAs.
– Added pure exclusions for all files that were causing pure server connection problems between mixed languages.
– Localized „Press any key…“ in binding menus.
– Localized messages that client receives from the server when kicked or the server shuts down.
– Localized „Server Full“ message.
– Fixed Huffman encoding in decl manager so all characters have a minimum frequency of one. This allows an optimal bit code length and fixes a memory overrun assert and crash when loading Russian decls.
– Map names in Save / Load menu are now localizable.
– Removed hard coded english text from „Player is ready“ message in MP.
– Fixed Italian accented i showing up as ^ and vice versa

UT2004 Editor's Choice Edition Bonus Pack

Epic hat das Editor’s Choice Edition Bonus Pack zum Download bereitgestellt. Es beinhaltet 6 neue Charaktere, 3 neue Fahrzeuge für den Onslaught Modus und 4 neue Onslaught Maps. Wer das Bonus Pack benutzen will, muss mindestens die Version 3323 von UT2004 haben. Beides, den Patch und das Bonuspack bieten wir zum Download auf lokalem Mirror an.

Downloads:

PHP 5.0.2 erschienen

Die PHP Entwickler Gruppe hat die Version 5.0.2 von PHP zum Download freigegeben. Es wurden hauptsächlich Bugs gefixed, aber es gibt auch ein paar neue Sachen. Mehr erfahrt ihr im Changelog, welches unter „more“ zu lesen ist.

Download:
http://de.php.net/downloads.php#v5

Quote
  • Added new boolean (fourth) parameter to array_slice() that turns on the preservation of keys in the returned array. (Derick)
  • Added the sorting flag SORT_LOCALE_STRING to the sort() functions which makes them sort based on the current locale. (Derick)
  • Added interface_exists() and make class_exists() only return true for real classes. (Andrey)
  • Added PHP_EOL constant that contains the OS way of representing newlines. (Paul Hudson, Derick)
  • Implemented periodic PCRE compiled regexp cache cleanup, to avoid memory exhaustion. (Andrei)
  • Renamed SoapClient->__call() to SoapClinet->__soapCall(). (Dmitry)
  • Fixed bug with raw_post_data not getting set (Brian)
  • Fixed a file-descriptor leak with phpinfo() and other ’special‘ URLs (Zeev)
  • Fixed bug #30209 (ReflectionClass::getMethod() lowercases attribute). (Marcus)
  • Fixed bug #30182 (SOAP module processing WSDL file dumps core). (Dmitry)
  • Fixed bug #30045 (Cannot pass big integers (> 2147483647) in SOAP requests). (Dmitry)
  • Fixed bug #29985 (unserialize()/ __PHP_Incomplete_class does not report correctly class name). (Marcus, Tony)
  • Fixed bug #29945 (simplexml_load_file URL limitation 255 char). (Rob)
  • Fixed bug #29873 (No defines around pcntl_
  • priority definitions). (Derick)
  • Fixed bug #29844 (SOAP doesn’t return the result of a valid SOAP request). (Dmitry)
  • Fixed bug #29842 (soapclient return null value). (Dmitry)
  • Fixed bug #29839 (incorrect convert (xml:lang to lang)). (Dmitry)
  • Fixed bug #29830 (SoapServer::setClass() should not export non-public methods). (Dmitry)
  • Fixed bug #29828 (Interfaces no longer work). (Marcus)
  • Fixed bug #29821 (Fixed possible crashes in convert_uudecode() on invalid data). (Ilia)
  • Fixed bug #29808 (array_count_values() breaks with numeric strings). (Ilia)
  • Fixed bug #29805 (HTTP Authentication Issues). (Uwe Schindler)
  • Fixed bug #29795 (SegFault with Soap and Amazon’s Web Services). (Dmitry)
  • Fixed bug #29737 (ip2long should return -1 if IP is 255.255.255.255 and FALSE on error). (Tony)
  • Fixed bug #29711 (Changed ext/xml to default to UTF-8 output). (Rob)
  • Fixed bug #29678 (opendir() with ftp:// wrapper segfaults if path does not have trailing slash). (Ilia)
  • Fixed bug #29657 (xml_
  • functions throw non descriptive error). (Christian, Rob)
  • Fixed bug #29656 (segfault on result and statement properties). (Georg)
  • Fixed bug #29566 (foreach/string handling strangeness (crash)). (Dmitry)
  • Fixed bug #29447 (Reflection API issues). (Marcus)
  • Fixed bug #29296 (Added sslv2 and sslv3 transports). (Wez)
  • Fixed bug #29283 (Invalid statement handle in mysqli on execute). (Georg)
  • Fixed bug #29913 (parse_url() is now binary safe). (Ilia)
  • Fixed bug #27994 (segfault with Soapserver when WSDL-Cache is enabled). (Dmitry)
  • Fixed bug #27791 (Apache 2.0 SAPI build against Apache 2 HEAD). (Joe Orton, Derick)
  • Fixed bug #26737 (private/protected properties not serialized when user declared method __sleep() exists). E_NOTICE thrown when __sleep() returns name of non-existing member. (Andrey, Curt)

UTComp 1.4a released

Die UTComp Entwickler haben eine bugbereinigte 1.44er Version des beliebten Mutators zum Download bereitgestellt. Natürlich gibts auch den lokalen mywoh.de Mirror.

Download:

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[*]Fixed 100a/50a pickup stats not accumulating
[*]Fixed issues with UTV2004S4
[*]Fixed hitting advanced options in gametype voting menu re-selecting the first map in the map list